2017. július 27., csütörtök

Gm Zabpelyhes müzliszelet

A stúdióban elfogyasztott müzli receptjét hoztam, már nem tudom honnan az eredeti, kicsit paleósítottam, ha valaki felismeri, megköszönöm, ha megírja nekem.

Hozzávalók:
- 4 ek. kókuszolaj (vagy napraforgó olaj, ha fogyasztod)
- 2 érett banán turmixolva
- kevés őrölt vanília, egy tk. fahéj
- 50 g gluténmentes zabpehely
- 50 g mogyoró (vagy akár dió) apróbb darabokra turmixolva
- 50 g kókuszreszelék (vagy kókusztej főzéséből visszamaradt szűrlemény)
- 1 alma, héjastól(!) durvábbra reszelve
Mindezeket jól összekevered, és egy sütőpapírral bélelt tepsibe simítod,kb. 1 centi magas téglalap formára, majd 190 fokon légkeverésen, aranybarnára sütöd, felszeled, és már fogyaszthatod is! 


Egy nem oly régi fotót is leltem, amikor "muníciót" gyártottam egy hosszabb kirándulásra. :)A türkizkék pöttyös tálban láthatjátok a müzlit. 
A képen még gm zabpelyhes-étcsokis keksz, csökkentett kalióriatartalmú zabpelyhes kifli és chia magos ripsz láthatók (utóbbiak Burján Szafi receptjei közül). 

S hogy miért tettem vissza a gluténmentes zabpelyhet? Ősszel a műtétem után komolyan elgondolkodtam,hogy igaza lehet a doktornőnek, és hogy jó a paleó diéta, de valóban nem szabad vöröshúst fogyasztanom, így elhagytam. A mai napig látom és aláírom, bármikor eszek akár egy szelet sonkát, valóban újra teremtődnek másnapra a fájdalmaim... :( Nehéz és keserű volt elhagyni a feketeerdei sonkát, a sült bacon illatát, apukám kolbászos katonáját, de muszáj volt, mert szeretném,hogy megszülessen majd egyszer Boróka.... de élhetetlennek éreztem magam vöröshús és gabona nélkül, így esett a választásom a gluténmentes zabpehelyre és zabpehelylisztre, mint kompromisszumos megoldásra, de nem bántam meg, mert azóta sokkal erősebbnek érzem magam. A véreredményeim nagyon jók, a tumormarkereim is teljesen rendben vannak.
A fogyasztásával vigyázni kell, mert sok kalória, de kiválóan használhatjátok mellé Szafi CH csökkentő lisztjét, ami rostokat tartalmaz, így tettem én is a kiflinél, az ő receptje szerint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése