2016. november 1., kedd

Zsályás sütőtökpite

Inspirációm a MentesKonyha mostani számából származik, amiről lentebb fogok még írni (Sajtos-sonkás sütőtöktorta). Az eredeti receptben vajat, füstölt sonkát és füstölt sajtot használtak, ezt anettosítottam kicsit, mert novembertől orvosi kérésre csökkentenem kell a vörös hús fogyasztását, és a füstölt sajtnál paleósabb (igaz kompromisszumos) a kemény sajt. A mennyiségeket is kb. felére csökkentettem. 

Hát íme az én verzióm:
- 315 g pucolt, összekockázott sütőtök
- só, frissen őrölt bors
- 1 kis fej vöröshagyma
- kókuszolaj
- pár szelet mindenmentes csirkemell sonka
- 1 kávéskanál fokhagyma granulátum
- 1 teáskanál zsálya
- kb. 3 evőkanál reszelt grana padano sajt
- 2 tojás

A sütőtököt kevés sós vízben puhára főztem, majd leszűrve pürésítettem. A hagymát megdinszteltem kevés kókuszolajon, majd hozzáadtam a kockákra vágott csirkemellsonkát, fűszereket, belekevertem a sajtot. Két tojást felvertem, majd a kihűlt masszához kevertem. Sütőpapírral bélelt kis tortaformában, 170 fokon, légkeverésen kb. 40 percig sütöttem. Nagyon finom........... el kellett dugni, hogy ne egyem meg mindet. ;) :D
Kíváncsian várom, nektek hogy ízlik?!

... és a MentesKonyháról... jó kezdeményezésnek tartom az elérhető áron kapható újságot, de kérlek Benneteket, hogy ne vegyétek szentírásnak, mert nagyon nem paleó szinte egyik receptjük sem, amit annak írnak.....(pl. tofu???!!!nehogy megegyétek!!!) Inspirációnak, némi átalakítással jó kis receptek vannak benne. ;)

Az etalon a PALEOKONYHA!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése