2016. szeptember 6., kedd

Rakott krumpli paleó módra

Egyik kedvenc ételem a "régi" időkből anyukám és mamám rakott krumplija, rásült sajttal és tejföllel... isteni volt. Ma már édesburgonyából és tejföl nélkül fogyasztom az ételt, szerintem így is rá lehet szokni! :) Nekem ez így elég szaftos, de aki vágyik a régi ízekre, leöntheti mandulatejszínnel is.

Hozzávalók:
- 1 db édesburgonya
- 1 db sárgarépa
- 3 tojás
- fél szál csemege házi kolbász
- kevés, hosszan érlelt kemény sajt (cheddar, grana padano) - kompromisszumos paleó!!!
- só, bors, szerecsendió, provance-i fűszerkeverék
- kevés kókuszolaj

- egy nagyobb édesburgonyát, és egy répát meghámoztam, vékony szeletekre vágva kevés vízben,egy nagyobb csipetnyi sóval megfőztem
- 2 tojást főztem, megpucoltam, leszeleteltem
- egy kisebb jénait kikentem kókuszolajjal, és rétegeztem bele édesburgonyát/répát, tojást, karikákra vágott házi kolbászt (nem gyorsérlelésűt, és nem cukortartalmút!!!)
- végül édesburgonyával fejeztem be, majd egy szerecsendióval, provance-i fűszerkeverékkel ízesített felvert tojással leborítottam és kevés cheddar sajttal szórtam meg a tetejét

- sütőben közepes hőfokon kb. 20 percig sütöttem, míg a sajt rá nem pirult a tetejére, aztán egy nap alatt mindet befaltam egy kis paleós svéd uborkával, amit egy hónapja tettem el Szakály Mariann Fb.-oldala szerint.

Drukkoljatok, mert barátnőmmel idén próbálkozunk először édesburgonya termesztéssel, kíváncsian várjuk, mi fog kisülni belőle! A palánták szépen megnőttek, de hogy mi lehet a földben? Azt már alig bírom kivárni.
Egyébként a Lidl üzleteiben lehet szép édesburgonyát venni, igaz drága, de legtöbbször egy-egy nagyobb elég egy embernek két étkezésre is! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése